בעקבות המצב הביטחוני: רכזי ביטחון בשכונות החרדיות

נתי קאליש No Comments on בעקבות המצב הביטחוני: רכזי ביטחון בשכונות החרדיות

בעקבות הפיגוע הקשה שארע בשכונת נווה יעקב החליט ראש העיר משה ליאון לתגבר את מערך הקיים של רכזי הביטחון הקהילתיים ולהרחיב את תחומי פעילותם שיספקו תגובה מהירה במצב חירום. ליאון: "אין ספק שאם היו במקום גורמים חמושים האירוע בנווה יעקב היה מסתיים אחרת"

צילום: Yaakov Naumi\פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שומרים הפקד לעירך: בעקבות הפיגוע הקשה בשכונת נווה יעקב בירושלים שבמהלכו נרצחו שבעה בני אדם, הורה ראש העיר ירושלים משה ליאון על הצבת רכזי ביטחון חמושים שהוכשרו לכך באופן קבוע בשכונות החרדיות בקו התפר. בשלב הראשון רכזי ביטחון יוצבו בשכונת נווה יעקב, רמת שלמה וחומת שמואל.

תפקיד רכזי הביטחון הוא להיות בשטח ולהגביר את תחושת הביטחון של תושבי השכונה. כידוע, בפיגוע בנווה יעקב כמו בפיגוע באלעד, לקח זמן רב עד שהמחבל פגש כוח אש נגדי שבסופו של דבר נטרל אותו, ובמשך דקות ארוכות הוא ירה באין מפריע – מה שגרם לכמות הגדולה יחסית של הפצועים וההרוגים בפיגוע.

רכזי הביטחון שפעילותם תהיה במימון עיריית ירושלים, יעמדו בקשר רציף עם גורמי הביטחון בירושלים, הם יעברו הכשרות רלוונטיות ויפעלו להגברת הביטחון במרחב הציבורי ובמוקדי פעילות קהילתיים.

בנוסף יזמו פעולות משולבות עם אגף חירום וביטחון בעירייה, אגף אכיפה ושיטור עירוני ומשטרת ישראל להקטנת הסיכון ומיגור תופעות שליליות במרחב הציבורי.

מהעירייה נמסר כי מהלך זה  נחוץ דווקא בשכונות החרדיות שבהן כמות כלי הנשק בקרב התושבים קטנה יחסית, מה שעשוי להוות גורם בעייתי מאוד כאשר נדרשת התערבות מהירה על מנת לעצור מפגע באופן מהיר. 

"ביטחון תושבי ירושלים הוא הדבר החשוב ביותר עבורינו" אומר ראש העיר ירושלים משה ליאון. "בפיגועים האחרונים הוכח שמהירות התגובה היא מה שיוצרת את ההבדל בין אירוע רב נפגעים למצב שבו המחבל מנוטרל מיידית. אין ספק שאם היו במקום גורמים חמושים האירוע בנווה יעקב היה מסתיים אחרת". 

"לא נחזור לימים הנוראים שבהם תושבי ירושלים חששו לצאת לרחוב" מוסיף ראש העיר. "בכוונתי לפעול על מנת להשיב את תחושת הביטחון לציבור, והצבת רכזי הביטחון הוא רק צעד אחד במסגרת חיזוק תחושת הביטחון האישי בעיר". 

 



0 תגובות